FAQ

Heb je een vraag over onze decoratieverhuur of stylingdiensten? Kijk hieronder eens naar de veelgestelde vragen. Vind je hier niet het antwoord op jouw vraag, dan kan je ons uiteraard contact met ons opnemen.

Offerte aanvragen

Wil je graag huren via Velvet Green?Het  is super makkelijk! Gewoon de gewenste items en aantallen selecteren in onze verhuurshop, samen met de datum waarop je ze daadwerkelijk nodig hebt. De verhuurdatum is alleen voor de dag van gebruik. Je krijgt van ons een extra dag ervoor en erna om op te halen en terug te brengen. Handig toch? En terwijl je de datum invult, zie je gelijk of alles beschikbaar is. Als je eenmaal je keuze hebt gemaakt, hoef je alleen nog maar op die reserveerknop te klikken. Easy peasy!

Je kunt alle items nog eens bekijken in het “bekijk winkelwagen” gedeelte voordat je definitief reserveert. Maar als je er helemaal klaar voor bent, kun je natuurlijk ook direct door naar het reserveren. Zodra alle gegevens zijn ingevuld en verzonden, gaan wij voor jou dubbelchecken of alles ook echt beschikbaar is. Binnen enkele werkdagen ontvang jij dan onze offerte. En als er bezorgkosten van toepassing zijn, rekenen wij die uiteraard netjes voor jou uit.

Dus waar wacht je nog op? Reserveer vandaag nog jouw favoriete items bij Velvet Green!

Bij ons gelden de prijzen voor een periode van 3 dagen: de ophaaldag, de gebruiksdag en de terugbrengdag. Je hoeft bij het plaatsen van je bestelling alleen de dagen in te voeren waarop je het item daadwerkelijk gaat gebruiken. 

Voorbeeld:

Eendaags evenement/bruiloft: Ga je op vrijdag 18 juni trouwen, dan vul je simpelweg twee keer 18 juni in. Het ophalen gebeurt dan op de werkdag ervoor en het retourneren op de eerste werkdag erna. Mocht de retourdatum in het weekend vallen, dan hoef je pas op maandag te retourneren. Deze ophaal/retourdagen voegen wij dan automatisch toe aan de huurperiode.

Meerdaags evenement/bruiloft: Als jouw evenement 3 dagen duurt, vul dan 18 en 21 juni in. Ophalen is dan de eerste werkdag ervoor en retourneren de eerste werkdag erna. Mocht de retourdatum in het weekend vallen, dan hoef je pas op maandag te retourneren. Deze ophaal/retourdagen voegen wij dan automatisch toe aan de huurperiode.

In principe is de huurperiode drie dagen: 1 dag voor je event, de dag zelf en de dag erna.  Je krijgt daarmee dus altijd van ons een dag ervoor en een dag erna cadeau. Wij rekenen de zondag niet mee. Het verhuurbedrag dat je op onze website vindt bij de items is dan ook voor deze periode. 

Wil je graag langer huren? Neem dan contact met ons op, of plaats de vraag bij de offerteaanvraag.

Als je de items zelf op komt halen, kun je voor een bestelbedrag van minimaal €50,- bij ons terecht. Voor elke bestelling onder €50 (incl BTW) zijn wij genoodzaakt een administratieve kost van €15 aan te rekenen. We hebben genoeg leuke items in ons magazijn zodat je makkelijk het minimumbedrag wel bereikt.

Verhuur & transport

Jazeker, je kan zelf de items bij ons ophalen. Ophalen is mogelijk bij ons magazijn:  Heikampweg 3 te Rosmalen. 

Na het maken van een individuele afspraak kunnen de artikelen bij ons worden afgehaald. Zo weten we zeker dat er iemand aanwezig is in het magazijn en de items klaar staan. Op zaterdag en zondag zijn we gesloten.

Let erop dat bepaalde items niet passen in  een gewone personenauto. Zorg ervoor dat je dit zeker navraagt bij twijfel! Het is niet toegestaan om ons meubilair in open aanhangwagens te vervoeren. Denk eraan om het te beschermen tegen regen!

Onze bezorgkosten variëren afhankelijk van de locatie van je evenement/bruiloft en jullie daadwerkelijke bestelling. Er wordt met veel factoren rekening gehouden, zoals het inpakken van de vrachtwagen, reistijd, uitpakken op locatie, brandstof en vrachtwagenkosten. Wij doen ons uiterste best om je bezorg- en ophaalkosten betaalbaar te houden en gebruiken de bezorgkosten zeker niet om winst te maken. Desondanks blijft zelf ophalen en retourneren altijd het meest budgetvriendelijke. 

Levering vindt plaats op de begane grond tot achter de eerste deur. Op de dag van afhaling dienen de meubelen weer klaar te staan ​​voor afhaling, zoals afgeleverd. De bezorgkosten zijn afhankelijk van de afstand en uw bestelvolume en worden op aanvraag berekend.

Onze koerier levert standaard de werkdag vóór jullie evenement (tussen 09.00 en 17.00 uur) en halen het de eerstvolgende werkdag weer op (tussen 09.00 en 17.00 uur). Wij bespreken de bezorg- en ophaaltijden individueel met je en proberen rekening te houden met jouw voorkeurstijden. Bezorgen/ophalen op specifieke tijdstip/tijdsvak en weekend/feestdag kan enkel in overleg. Hieraan zijn extra kosten verbonden.

Nee, onze bezorgkosten omvatten uitsluitend het bezorgen en ophalen van de meubelen. Wij bezorgen begane grond tot de eerste drempel. Op- en afbouw is niet inbegrepen.

Wij bieden onze transportdienst aan bij verhuurorders vanaf €250,- binnen een straal van 30 km rondom Rosmalen. Voor locaties buiten deze straal geldt een minimumbedrag van €500,-. De kosten voor het transport worden apart berekend en zijn gebaseerd op het volume, de omvang van de order en de afstand. 

Standaard halen wij de items op de dag ervoor op en leveren ze terug op de eerstvolgende werkdag. Als je specifieke tijdsvoorkeuren hebt voor bezorging of ophalen, geef dit dan aan in de notities. Houd er rekening mee dat hier mogelijk extra kosten aan verbonden zijn.

Wij brengen de gehuurde spullen alleen op de begane grond en tot maximaal vijf meter van onze vrachtwagen, met een laad- en lostijd van maximaal 15 minuten. Als dit niet mogelijk is, dient de huurder zelf te zorgen voor verdere transportmogelijkheden of passende assistentie te regelen. In dat geval kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht. Let op: wij dragen geen spullen via trappen en zetten deze ook niet klaar.

Inhoud accordeon

Factuur en betaling

Als je akkoord gaat met de offerte, is het verstandig de aanvraag definitief te maken. Zo voorkom je dat iemand anders ervandoor gaat met jouw zorgvuldig uitgezochte items en ze niet misloopt. Accepteer eenvoudig de offerte online. Na digitale ondertekening van de offerte ontvangen jullie de factuur inclusief betaallink. Je kunt de betaling voldoen via iDeal/Bancontact of bankoverschrijving.

Soms kan er iets gebeuren waardoor je je order wilt veranderen. We denken graag met jullie mee, en kunnen de order aanpassen waar mogelijk. Na het tekenen van de offerte en betaling zijn de items voor je gereserveerd. Wil je je bestelling nog aanpassen hierna? Dat kan, mits verhuurbedrag gelijkblijvend is en artikelen beschikbaar zijn natuurlijk. Bij annuleren gelden de algemene voorwaarden en zijn annuleringskosten van toepassing. Artikelen wijzigen kan tot maximaal 2 weken voor levering.

Helaas vormt dit geen reden om de bestelling te annuleren. Het is belangrijk om te weten dat onze meubelen en decoratieartikelen niet bestand zijn tegen weersinvloeden. Zorg er daarom voor dat ze worden bewaard op een droge plek (bijvoorbeeld in een opbergruimte) of bedenk een alternatief plan voor als het weer slecht is.

Waarborgsom

Een ongeluk zit in een klein hoekje! Op je ontvangen offerte en factuur zal je dan ook een waarborgsom tegenkomen om de eventuele schade of verlies te verrekenen en extra motivatie voor het goed zorgen voor onze items. Bij compleet en onbeschadigd retourneren krijg je deze natuurlijk weer terug. Het bedrag wordt binnen 14 dagen op je bankrekening retour gestort. Bij elke bestelling rekenen wij een borg aan.

Ongelukken gebeuren, no problem! Uiteraard ontvangen wij al onze items liever terug in volledigheid en volmaakte staat. Wij vertrouwen er dan ook op dat jullie zorgvuldig met elk gehuurd item omgaan. Mocht er toch iets stuk gaan of kwijt raken dan brengen we deze kosten extra in rekening en verrekenen we dat met de waarborgsom/extra factuur.

 

Wij rekenen reparatie/schoonmaak of vervangingskosten (nieuwprijs) wanneer:

  • Spullen niet, kapot of vuil worden teruggebracht
  • Emballage ontbreekt of kapot is (dozen/kratten/karren)